Oproep: meedenken over goed werkgeverschap

De VOB is bezig met het ontwikkelen van een nieuwe visie op goed werkgeverschap en het arbeidsvoorwaarden(proces). Zij kunnen jullie hulp daarbij gebruiken.

De openbare bibliotheekbranche is in ontwikkeling. In de branche werken kort door de bocht gezegd nu relatief veel ouderen en weinig jongeren. Werkgevers hebben de wens om (ook) meer jongeren te werven en niet te vergeten ook te behouden om met hen invulling te geven aan de ambities en doelstellingen van de ‘maatschappelijk-educatieve bibliotheek’. Tegelijkertijd is er sprake van arbeidsmarktkrapte en concurrentie met andere sectoren.

Wat houdt goed werkgeverschap voor jullie in? Hoe kan de branche een aantrekkelijk(er) goed werkgever worden? Waar knelt het nu? Waar liggen kansen?

De VOB organiseert kringgesprekken met o.a. HR-adviseurs, jongere medewerkers en directeuren. De gesprekken met jongere medewerkers vinden bij de VOB in Utrecht plaats op:

· Vrijdag 7 april 2023 10.00 – 13.00 uur (met lunch);

· Dinsdag 16 mei 2023 14.30 – 17.30 uur (met borrel).

Ben jij op minstens één van deze dagen beschikbaar en heb je interesse om mee te denken? Dan horen wij dat graag. Laat het zo snel mogelijk weten via info@jongbibliotheeknetwerk.nl. Dan geven wij je naam door aan onze contactpersoon bij de VOB.