Eerste sprekers JBN congres bekend

Op 16 juni vindt het JBN congres plaats, ben jij al verzekerd van een plekje? we delen graag de eerste namen van sprekers met je. We zijn blij om te mogen aankondigen dat Madeleijn van den Nieuwenhuizen en Kila van der Starre ons congres van een inhoudelijke bijdrage zullen voorzien.

Madeleijn van den Nieuwenhuizen
Madeleijn van den Nieuwenhuizen is rechtshistoricus en mediacriticus. Ze werkt als Fulbright promovendus aan de City University of New York en is columnist voor NRC. Ze schrijft een boek over emancipatie, arbeid en handelingsonbekwaamheid. Daartoe heeft ze een grootschalig oral history project opgezet in Nederland, wat generaties vrouwen en mannen met elkaar in gesprek brengt over hun geschiedenis. Madeleijn schrijft onder meer voor Vogue, Het Parool en De Volkskrant en is regelmatig te gast bij radio- en tv programma’s. De Opzij riep haar uit tot een van de tien meest invloedrijke mediavrouwen. Het Ministerie van OCW nomineerde haar voor de Joke Smit Aanmoedigingsprijs voor haar schrijven over feminisme en emancipatie.

Nieuwsgierig geworden? Madeleijn verzorgt de eerste plenaire lezing tijdens ons congres.

Foto: Tatjana Almuli

Kila van der Starre
Poëzie leeft! Vooral buiten het boek. Dr. Kila van der Starre schreef het proefschrift Poëzie buiten het boek. De circulatie en het gebruik van poëzie aan de Universiteit Utrecht en richtte de website Straatpoezie.nl op. Ze zal vertellen over de manieren waarop mensen in Nederland poëzie gebruiken in het alledaags leven en hoe bibliothecarissen koppelingen tussen gedichten buiten het boek en in het boek kunnen gebruiken in en rond bibliotheken.

Nieuwsgierig geworden? Kila verzorgt een interessante deelsessie tijdens het middagprogramma.

Foto: Eva Boers

Aanmelden
Er zijn nog kaarten beschikbaar voor het JBN congres op 16 juni 2022! We kunnen maximaal 250 deelnemers kwijt, dus meld je snel aan en verzeker jezelf van deelname. Vergeet dit vooral niet met collega’s te delen. Deelname is € 35,00 euro per persoon.

Aanmelden!

Hopelijk tot dan!