JBN congres: nieuwe sprekers bekend

Heb je je al aangemeld voor het JBN congres op 16 juni in de OBA? We kondigen graag weer een aantal sprekers aan die tijdens het congres een bijdrage zullen leveren. We zijn blij om te mogen vermelden dat cultureel antropoloog en schrijver Sinan Çankaya, Sinan Ellen Hartman en Renée van den Bosch van OCLC en bedrijfskundige Guus Koemans ook van de partij zijn.

Sinan Çankaya
Sinan Çankaya (1982) is cultureel antropoloog en schrijver. Hij promoveerde op diversiteit binnen de politieorganisatie. Daarna deed hij onderzoek naar etnisch profileren. Momenteel werkt hij als universitair docent aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Onlangs won hij de E. du Perronprijs, de Jan Hanlo essayprijs en de Sociologische Bril voor Mijn ontelbare identiteiten.

Nieuwsgierig geworden? Sinan verzorgt de tweede plenaire lezing tijdens ons congres.

Foto: Sinan Çankaya

OCLC

Ellen Hartman (Library Solutions Manager) en Renée van den Bosch (Territory Marketing Lead) zijn beide werkzaam bij OCLC. OCLC helpt bibliotheken voldoen aan veranderende behoeften met technische oplossingen, actueel onderzoek en gemeenschappelijke programma’s. Ellen (Millennial) bevindt op de magische leeftijdsgrens van het JBN, ze is 35. Renée (Gen Z) heeft die grens voorlopig nog niet bereikt, zij is 24 jaar. Ellen en Renée nemen de bezoeker mee in de (werk)wereld van Millennials en Gen Z en de verschillen tussen beide generaties.

Nieuwsgierig geworden? Ellen en Renée verzorgen een ludieke deelsessie tijdens het middagprogramma.

Foto’s: Ellen en Renée

Guus Koemans

Guus Koemans is bedrijfskundige, zelfstandig professional én sousafonist. Onder het motto ‘scherper denken, beter doen’ verzorgt hij professionaliseringstrajecten voor ervaren professionals binnen en buiten de kunsten en is hij regelmatig gastspreker. Daarnaast doceert hij over ondernemerschap en het aangaan van crossover partnerschappen aan een tweetal masteropleidingen van HKU, de hogeschool voor de kunsten in Utrecht.
Wat als omgaan met veranderingen het vaste gegeven is? Als elke (young) professional te maken krijgt met de weerbarstigheid van het bestaande? Terwijl je maar al te goed weet dat het bestaande zomaar een relikwie van het verleden kan zijn? In zijn bijdrage gaat Guus Koemans met ons op zoek naar de veranderingen in ons mooie vak en vooral naar de eigen professionele speelruimte daarin.

Nieuwsgierig geworden? Guus verzorgt een interessante deelsessie tijdens het middagprogramma.

Foto: Guus Koemans

Programma en aanmelden
Benieuwd naar de rest van het programma? Bekijk dan ook eens onze eerste aankondiging met sprekers. En goed nieuws: er zijn nog kaarten beschikbaar voor het JBN congres op 16 juni 2022! Verzeker jezelf van deelname en meld je snel aan. Vergeet dit vooral niet met collega’s te delen. Deelname is € 35,00 euro per persoon.

Aanmelden!

Hopelijk tot dan!

Met vriendelijke groet, het bestuur van JBN