JBN congres: deze sprekers zijn erbij!

Hebben jullie al zin in 16 juni? Wij wel! Vandaag maken we nog meer sprekers bekend. Deirdre Carasso en Erik Boekesteijn verzorgen een College Tour, Juul Martin van MATT Talent gaat het gesprek over de creatiedriehoek en Kenniscentrum Caop vertelt ons meer over de bibliotheek van de toekomst en de leiders die hiervoor nodig zijn.

Bibliotheek College Tour

In deze College Tour interviewen deelnemers onder leiding van Erik Boekesteijn (Senior adviseur KB) niemand minder dan Deirdre Carasso (directeur Bibliotheek Utrecht) – en andersom – over verandering in de bibliotheeksector. Welke ontwikkelingen zien zij op dit moment? Op welke manieren vindt vernieuwing plaats? Hoe worden de juiste mensen en partijen hierbij betrokken – en welke rol speelt de nieuwe generatie bibliotheekmedewerkers hierin? Hoe zorgen we ervoor dat de ‘innovatie’ van onze sector van, voor en door iedereen wordt?

Nieuwsgierig geworden? Erik en Deirdre verzorgen een interessante subsessie tijdens het middagprogramma.

Afbeelding met persoon, man, binnen, muur

Beschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid
Foto’s: Erik en Deidre

MATT Talent
Stel je eens voor dat jouw bibliotheek de mooist denkbare plek is. Dat het bruist en dat de bezoekers en medewerkers (jij dus!) er gedijen, en er rijker en bezield vandaan komen. Hoe ziet die bibliotheek er dan uit? En wat kun jij nu zelf doen om een stapje dichterbij die droom te komen? Laten we het samen onderzoeken met behulp van de creatiedriehoek en ons Witte Ruimte concept. Juul Martin begeleidt je tijdens deze interactieve sessie. Hij bouwde een huis zonder geld, schreef ‘Maak Ruimte’ en ‘Handboek voor Wereldverbeteraars’ en hielp honderden mensen om hun droom waar te maken. Samen met het team van MATT Talent begeleidt hij bibliotheken in veranderprocessen.

Nieuwsgierig geworden? Juul verzorgt een interactieve subsessie tijdens het middagprogramma.

Foto: Juul Martin

CAOP

De bibliotheekbranche staat voor verschillende uitdagingen die impact hebben op het

personeel. Voor de gewenste veranderingen is een generatie young professionals met lef nodig. Maar ook werkgevers met hetzelfde lef om deze groep te omarmen en zich uit te dagen.Complex of simpel?

Mariëlle Kreukniet (adviseur arbeidsmarkt bij Stichting Bibliotheekwerk) nodigt young

professionals en werkgevers uit om met elkaar het gesprek hierover aan te gaan. Zij deelt in

deze sessie haar perspectief op de waarde van young professionals in de branche. Vervolgens start de dialoog over welke kansen en belemmeringen er bij young professionals spelen voor het nemen van hun eigen regie op hun ontwikkeling en loopbaan in de bibliotheken. Maar ook over welke rol de werkgever hierin kan vervullen. Daarbij ligt de focus op praktische oplossingen. Met deze aanknopingspunten kunnen young professionals en werkgevers concreet aan de slag om persoonlijke ontwikkeling in de branche meer mogelijk te maken.

Foto: Mariëlle Kreukniet

Programma en aanmelden
Benieuwd naar de rest van het programma? Bekijk dan ook eens onze eerdere aankondiging met sprekers. En goed nieuws: er zijn nog kaarten beschikbaar voor het JBN congres op 16 juni 2022! Verzeker jezelf van deelname en meld je snel aan. Vergeet dit vooral niet met collega’s te delen. Deelname is € 35,00 euro per persoon.

Aanmelden!

Hopelijk tot dan!

Met vriendelijke groet, het bestuur van JBN